הגיע למקום ראשון באמזון:
יצא לאור בסין

“נא לא להפריע, אני מצייר”

מפגש מרתק בין התפתחות השירבוט, הקווים ונפש הילד

מתי נוצר העיגול, מתי נוספת בתוכו נקודה, מהי משמעות המעבר מקווים ו”קשקושים” אל ציורים של “ממש” – פרחים, דמויות ובתים, ומדוע זה חשוב כל כך? אחרי קריאת הספר תתבוננו בצורה חדשה לגמרי על ציורי ילדים והציור יהפוך לכלי באמצעותו תוכלו לתמוך ולהעצים את ילדיכם. הספר כולל כחמישים עמודי צבע ובהם עשרות רבות של איורים צבעוניים להמחשה.

אנה בן שבת, אמא לבן 3 מספרת:

“אפשר לומר שקריאת הספר שינתה לתמיד את הדרך בה אני מתבוננת בציורים של הבן שלי. פתאום לכל עיגול ונקודה יש משמעות מבחינתי ואני יודעת ויחד עם זאת סקרנית לראות איך יתפתח הציור בעוד כמה חודשים ושנים. הפסקתי לשאול “מה ציירת” בכל פעם שאנחנו יושבים לצייר יחד ואני בעיקר נהנית להתבונן בפליאה ביצירה ולהבין שהנפש של הילד שלי פורחת וצומחת. הקשקושים האלה הם מלאי רגש ומשמעות וזה מרגש אותי.”

מיכל בוגין

על הסופרת – מיכל בוגין פינברג

תרפיסטית באמנות בעלת ניסיון רב-שנים. במהלך השנים התגבשה בה ההבנה על התפתחות השרבוט, הקווים ונפש הילד, ואיך הם מתקשרים וחיברה את הספר “נא לא להפריע, אני מצייר”. בוגרת לימודי אמנות במדרשת בית ברל וטיפול באמנות באוניברסיטת חיפה, לימודי פסיכותרפיה בגישה פסיכואנליטית – ה.ל.פ.ב.א, הנחיית הורים באוניברסיטת ת”א ולימודי התמקדות בהסמכת המכון הבינלאומי בניו-יורק. היא לימדה תרפיה באמנות בלסלי קולג ובבית ברל. כיום מטפלת באמנות בקליניקה פרטית, מרצה ומנחה מוסמכת של מטפלות באמנות.

איך להתבונן בציורים של ילדים? מה ניתן ללמוד על עולמו הפנימי של הילד מתוך האופן בו הוא מצייר ומתוך בחירת הצבעים? כיצד עליי להגיב לציוריו של ילדי כדי שהציור יהפוך עבורו לחוויה מעצימה ויחזק את הדימוי העצמי שלו?
לקניית הספר הדיגיטלי

מחיר: 42 ש”ח


לקניית הספר המודפס

מחיר: 75ש”ח
עלות משלוח דואר רשום: 15 ש”ח

054-4992066 - ניתן גם ליצור איתי קשר טלפונית בכדי לשלם ב-bit ב-pay או ב-paybox ובכדי לשאלות שאלות.
ההזמנה באתר הינה פשוטה ומאובטחת. הספר המודפס יישלח בהקדם בדואר ומגיע תוך 5-10 ימים, כתלות בדואר ישראל. ניתן גם לרכוש בחנויות הבאות: חנות מוזיאון – ת”א, חנות מוזיאון נחום גוטמן – ת”א, מכללון – סמינר הקיבוצים – רמת אביב, תולעת ספרים – ת”א, מגדלור – ת”א, מילתא – רחובות, פיקסליין – ראשון לציון, ספר קפה – זכרון יעקב
ניתן לרכוש גם גרסה באנגלית באתר אמזון: DO NOT DISTURB, I’m Drawing: A Journey of Self-Development Through Lines and Doodles
השירבוט הראשוני הקוים והסלילים מגובבים זה בתוך זה (1.5-3)
משירבוט לציור דמות הדמות שמתגלה לאט לאט מתוך השירבוט (3-5), נוצרת מתוך תהליך ההתפתחות הרגשית המוטורית והקוגניטבית.

דמות עם יותר פרטים, אפיון וסביבה היכולת הסמלית והדמיון של ילדים בגיל 6 ומעלה מתרחבים. יותר פרטים ייחודים מצוירים, (כמו זהות מינית), וכן סביבה ודמויות נוספות מצטרפות לדמות היחידה והמרכזית.

מאחורי הקלעים של כתיבת הספר – “נא לא להפריע, אני מצייר” מפגש מרתק בין התפתחות השרבוט, הקווים ונפש הילד

הרבה אנשים נוהגים לשאול אותי – כמה זמן לקח לך לכתב את הספר? ואני עונה; שנתיים וחצי, אבל בליבי חושבת אולי בעצם כל החיים? שנתיים וחצי – ארך התהליך הקונקרטי של הכתיבה, העריכה, איסוף וצלום התמונות, ליווי תהליך הגרפיקה – הכריכה, העימוד, זכויות יוצרים ועוד הרבה פרטים ועניינים הפקתים שעליהם לא ידעתי כשהתחלתי בתהליך הכתיבה. כל החיים – כי אני זוכרת מחשבות והרהורים על חינוך, התפתחות, ועל הורות מחזקת החל מגיל מאד צעיר. הייתה לי מן ידיעה פנימית מתוך התבוננות והתנסות שלי על מה שנכון לי ועזר להתפתח, ואת ההתנגדות והקשי שהיו לי מול תפיסות נוקשות ומאיצות. חשתי מאז ומתמיד שהדרך הטובה ביותר לקדם ילדים ואנשים בכלל, היא ההקשבה, הקבלה, הסבלנות והיכולת לתת לכל אחד להיות, להתנסות,לטעות, ושוב לנסות, וללכת בדרכו שלו. עבורי זה נשמע מאד הגיוני וטבעי, אך במפגשי עם סטודנטים (במיוחד בשנה הראשונה) הורים, ואנשי חינוך הפתיע אותי לפעמים ואפילו העציב אותי ,כמה מתנגדים או מתקשים וחוששים לקבל דרך זו. הנטייה הרווחת והמקובלת, ככזו שתתרום הכי הרבה לילד היא להתערב, ללמד, לקדם, להאיץ. אני מבינה את הצורך ויודעת שהכוונות הן טובות, אך הניסיון האישי שלי כילדה ובוגרת, בחיים האישיים והמקצועיים, ולימודי הפסיכותרפיה שבהם התמחיתי, לימדו אותי שהקבלה והעידוד של התהליך הטבעי בקצב שלו וההתפעלות ממנו, היא זו הנותנת כבוד לילד ולאישיותו הייחודית, שמתורגמת על ידו לאהבה, והיא זו שגם באופן שאולי ישמע פרדוקסלי – הדרך המקדמת ביותר עבורו.(מדובר על ילדים שאין אבחנה מובהקת לבעיות התפתחותיות ששם יש צורך להתערב יותר). לאורך השנים גיליתי, לשמחתי, שאני לא לבד בחשיבה הזו. העשרתי וביססתי את מחשבותיי בעזרת מורים, חברים קולגות וספרים נפלאים, שזאת היא דרכם. אני רוצה להאמין שאני ממשיכה את דרכם, וממלאה עוד חלק מתפיסת עולם זו. תפיסה זו התחברה לתובנותיי על התפתחות ציור הילד-הנעשית כתהליך טבעי, מוטורי ורגשי, הקורית מאליה. תפיסה המאפשרת לילד ליהנות מכל שלב ושלב, לתמוך בצורך לנסות ולטעות, ולעזור לו למצוא את הדרך העצמאית והנכונה לו. תפיסה וגישה כזו מאפשרת להתבונן ליהנות ולהתפעל מצעדיו של היוצר הצעיר, ולגרום לו לאהב את עצמו ואת סביבתו, להיות בטוח בעצמו, ולהיות יצירתי ושמח בדרכו. כל אלו חברו במהלך השנים לספר שנעשה מאהבה ואמפתיה לילד וליצירה. לכן אני כל כך שמחה ומרוגשת מהתמיכה הרבה והתגובות שאני מקבלת מהקוראים של הספר – ספר פשוט מרתק. מקסים. חשוב. מלמד. מחדש. מפתיע. חגיגה. כיף גדול. ותודה.

הרשמו לקבלת 5 טיפים חשובים לעידוד היצירה והביטחון העצמי של ילדיך!

טלי פרנקל-הוכמן, פסיכולוגית קלינית מומחית, מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים. מציירת עם ילדיה ולומדת מהם על הכול:

"ספרה של מיכל בוגין פיינברג מזמין את הקורא לצאת למסע מרתק לאורך שלבי התפתחות הציור אצל ילדים בגיל הרך תוך הסבר על כל אחד מן השלבים, בשפה נגישה ומובנת לכל קורא, לצד התבוננות עמוקה על הנפש ועל עולם הטיפול, כפי שמשתקפים בכל אחד מן השלבים הללו. הקריאה בספר מומלצת לכל אנשי הטיפול והחינוך, הנחשפים בעבודתם לציור וליצירה, כמו גם להורים לילדים המבקשים להבין את עולמם הפנימי של ילדיהם ולהפוך את פעולת הציור לחוויה מענגת, מפתחת ומשמעותית. "


רונית גבאי, מטפלת באומנות (MA):

"נא לא להפריע אני מצייר, פתח עבורי עוד צוהר לקסם המתרחש במפגשים בין החומר ליוצר. מיכל קיבצה בספר אוסף מגוון ומשמח לב ועין של ציורים מרחבי העולם, באמצעותם היא חושפת את הפוטנציאל ההתפתחותי הטבעי הטמון בתהליך היצירה למן השרבוט הלא מבוקר של הפעוט ועד למשיכת המכחול ביד האומן. מצאתי בספר מידע מועיל עבורי כמטפלת, סיפורי המקרה מרגשים ומאפשרים הצצה למתרחש במרחב הטיפולי הבטוח שיצרה עבור לקוחותיה ולהתחקות אחר השלבים השונים בתהליך הטיפול באומנות. הכתיבה הזורמת והבהירה מאפשרת לחומר המקצועי להיות נגיש גם עבור קוראים שאינם מהתחום הטיפולי וההורים שיאמצו את הטיפים המובאים בספר יוכלו לספק לילדיהם סביבה התפתחותית מעודדת יצירה והרבה רגעי הנאה משותפים. ממליצה בחום, להורים ומטפלים/ות, להעמקת הידע, לטיפים יישומיים, להנאה שבקריאה ולשיטוט מענג בין ציורי ילדים מרחבי העולם. "


אנה בן שבת, אמא לבן 3:

"אפשר לומר שקריאת הספר שינתה לתמיד את הדרך בה אני מתבוננת בציורים של הבן שלי. פתאום לכל עיגול ונקודה יש משמעות מבחינתי ואני יודעת ויחד עם זאת סקרנית לראות איך יתפתח הציור בעוד כמה חודשים ושנים. הפסקתי לשאול “מה ציירת” בכל פעם שאנחנו יושבים לצייר יחד ואני בעיקר נהנית להתבונן בפליאה ביצירה ולהבין שהנפש של הילד שלי פורחת וצומחת. הקשקושים האלה הם מלאי רגש ומשמעות וזה מרגש אותי."


חגית, מטפלת באמנות:

"היי מיכל כלכך מתרשמת מן הספר רציתי להודות ולהביע המון הערכה להשקעה לרעיון המדהים ליצירתיות לסיגנון הקליל והנגיש לא חשבתי אף פעם שיש קשר בין השירבוט המוקדם לשירבוט הבוגר בטיפול רעיון ממש מדהים כל הכבוד תמשיכי להפתיע ולחדש"


Amazon Reviewer (h.c):

"The best guide on children’s drawings. Bogin Feinberg did a wonderful job by the development of children drawings. The book is packed with interesting examples of drawings, clear explanations and updated theoretical knowledge."


עינת, מטפלת במוזיקה:

"טוב. אז קראתי הלילה. מקסים, נגיש, רגיש. מצד אחד כתוב בפשטות ובבהירות. מצד שני מביא עומק, מלמד ומסביר. הספר מעביר את המסר, והוא עושה את זה ברכות ואהבה מורגשים. אני חושבת שאני יכולה להגיד את השלבים ומשמועתם, וגם לשים לב אליהם בציורים שאראה בעתיד. בחיי."


אורלי בורג, מטפלת באומנות:

"מיכל יקרה, תודה על ספר מקסים, ומועיל. כמטפלת באומנות הספר הוא כלי עזר חשוב להבנת התפתחותם וגדילתם של ילדים. הוא שונה מספרים אחרים כי מסייע להבנת ההתפתחות הנפשית של הילדיים ולא רק לאבחוןן קשיים ובעיות שמקבלים ביטויים בציורים. בנוסף, אני סבתא ל-3 נכדים מקסימים. הספר שלך מלווה אותי כשאני מתבוננת בציוריהם ומזהה כל פעם משהו חדש שצומח, הנה עיגול, הנה נקודה בתוך העיגול, קוים צולבים ועוד, וליבי מתמלא שמחה כשאני רואה את הצמיחה וההתפתחות. כתבת את ספרך באהבה ואמפטיה לילדים הגדלים. ההתבוננות בתהליך היא ממקום של התפעלות וכבוד לילד הגדל שמבטא את עולמו הפנימי על בציור. ממליצה בחום לאנשי מקצוע וגם להורים, סבים וסבתות שיוכלו לעקוב בשמחה והנאה אחרי התפתחותם הנפשית של ילדיהם"


ליבליך עמיה, פרופ’:

"מיכל היקרה, הספר מאוד יפה ומרשים, גם הטקסט וגם הציורים הממחישים את הדברים באופן כל כך יפה ואוטנטי. בשבילך זו שפה שאת מבינה בחופשיות, אבל בשבילנו – מה שלא תהיה ההשכלה והניסיות – זה מעורפל ונראה כאילו מקרי בסך הכל ‘התפתחות’ ומה שזה אומר. אמנם כאם צעירה הייתי שומרת את הציורים של הילדים שלי ותולה אותם לתפארת, אבל אף פעם לא חשבתי על העיגול, הקו, הערבוב וההפרדה בציורים האלה, כפי שאת מתארת ומסבירה בספר. מעכשיו אני אסתכל על ציוריו של הנכד הקטן שלי בעין חדשה. תודה רבה לך על שהארת את עיני"


Amazon Reviewer (AATaleghani):

"Great Read For Any Parent. This is a great book that really opens your eyes to appreciating your child’s art. It has you take a deeper look into their artist creations and gives great tips on bringing our your child’s artistic side. I never knew that drawing had such a vital link into self expression and discovery. Highly recommend."


כלנית, אמא ל3 ילדים:

"מיכל היקרה, נהנתי מאוד מקריאת הספר, היה מעניין, מרתק ואי אפשר להתעלם עניין מהתובנות הרבות שגיבשתי לעצמי מקריאתו. מחכה כבר לספר הבא!"


גלילה אורן, דרמה תרפיסטית – מכללת תל חי:

"הספר מקסים! מלמד,משמח,נותן פרופרציות ופותח חשיבה. מומלץ לכל מי שאוהב להתבונן בילדים גדלים מציירים ומשחקים."


שבי מדזיני, מרצה בכירה במכללה הקדמית לחברה ואמניות:

"הספר הצבעוני והמרתק – שכתבה מיכל בוגין,”נא לא להפריע, אני נמצייר”, מכיל בתוכו ידע חשוב להורים, לאנשי חינוך טיפול באמנות פסיכולוגים, ובכלל-לכל מי שסקרן. הספר קריא מאד, מקצועי ויצירתי . כשפתחתי את הספר התגלה לי עולם קסום של צורות וצבעים.בהמשך, כשקראתי לעומק, הבנתי איך כל הצורות והצבעים מתקשרים ומספרים על התפתחות עולמו הפנימי של הילד. כמרצה בלסלי קולאג-המלצתי בחום לסטודנטים שלי לטיפול באמנות לקרא אותו. אני התאהבתי בספר וממליצה עליו בחום."


ד”ר חנה סוקר-שווגר מרצה בכירה לספרות אוניברסיטת בן גוריון:

"ספרה של מיכל בוגין הוא מופת של כתיבה חכמה ורבת מעוף, המזמינה את הקוראים למסע מרתק של התבוננות, הקשבה והתרגשות בעת המפגש שבין מבוגר לילד בתהליך הציור והיצירה. המחברת מפליאה לתאר את המתרחש בתהליך הצמיחה של הפעוט, החל מן הקווים הראשוניים ביותר, השרבוטים התמימים, ועד להתהוות העיגול כשנקודה זעירה בלבו ויצירת הצלב שבו שני קווים מצטלבים ונפתחים לאינסוף אפשרויות."


רחלי, עובדת סוציאלית:

"הספר פותח עיניים ולב. ממליצה בחום. להורים, למתנות חג, להורים לקטנטנים ולמטפלים."


תמר, מטפלת בתנועה:

"אין לך מושג כמה הספר שכתבת משרת אותי כאמא וכמטפלת"


יעל פלג צאלים:

"מיכל יקרה, אני מאוד נהנית מספרך. ״לפעמים טיפול אחד יוצר שינויים בכמה דורות, גם לרוחב וגם לגובה״ (עמ 144) לפעמים גם ספרים. תודה ענקית "


עדן:

" ספר מרתק ומלמד, כתוב באופן שניתן להבין. עוד מבט, הלכה למעשה, אל תוך עולם הילד. סייע לי מאוד, גם כסטודנטית לחינוך..ובעבודה עם הילדים. זו שפה שמעניקה עוד עומק. תודה על הספר."


רעות:

"מיכל שלום, אני עדיין בתחילת הספר, אבל מלאת התרגשות כמעט מכל משפט שלך בספר. אני מרגישה שהוא חשוב כ”כ, גם כאמא (לשלושה קטנטנים, בדיוק בגילאים המדוברים) וגם כמטפלת באמנות בגני חינוך מיוחד. את מאירה נקודות חשובות כ”כ, ואני ממש מנסה לזכור ולהטמיע כל מילה. תודה!"


רוני שפירא, פסיכולוגית קלינית ופסיכואנליקאית, כותבת הספר-העריסה של פו – נפשם של ילדים של הורים והמטפלים:

"מיכל, נהניתי כל כך לקרא את הספר שלך ואני חוזרת ומעיינת בו. הספר מרתק וחשוב כל כך. מהלך התפתחות הציור בהקבלה להתפתחות הנפשית הוא גם מעניין מאד וגם חשוב מאוד. יש בו המון דברים חדשים לי שפותחים עולם ומלואו. הספר גם קריא מאוד ומעוצב נפלא, כל כך אסטתי ונעים לעין. הקישור לעבודת האמנות והצגתן תענוג. כל הכבוד לך."


הרשמו לקבלת 5 טיפים חשובים לעידוד היצירה והביטחון העצמי של ילדיך!

או
לקניית הספר הדיגיטלי

מחיר: 42 ש”ח


לקניית הספר המודפס

מחיר: 75ש”ח
עלות משלוח דואר רשום: 15 ש”ח

054-4992066 - ניתן גם ליצור איתי קשר טלפונית בכדי לשלם ב-bit ב-pay או ב-paybox ובכדי לשאלות שאלות.
ההזמנה באתר הינה פשוטה ומאובטחת. הספר המודפס יישלח בהקדם בדואר ומגיע תוך 5-10 ימים, כתלות בדואר ישראל. ניתן גם לרכוש בחנויות הבאות: חנות מוזיאון – ת”א, חנות מוזיאון נחום גוטמן – ת”א, מכללון – סמינר הקיבוצים – רמת אביב, תולעת ספרים – ת”א, מגדלור – ת”א, מילתא – רחובות, פיקסליין – ראשון לציון, ספר קפה – זכרון יעקב